Likvidace škod na majetku
Zatímco se po katastrofě u vás doma snažíte vzpamatovat, my se rychle pouštíme do práce, abychom posoudili rozsah škod, které vám vznikly kvůli živelní události, odcizení nebo vandalismu.
Jak nahlásit škodní událost?
- telefonicky na lince Kooperativy 957 105 105 nebo ČPP 957 444 555
- prostřednictvím on-line formuláře Kooperativy nebo on-line formuláře ČPP
- písemně na formuláři
- osobně na pobočce
Registrace škodní události
- Po nahlášení škodní události přiřadíme události identifikační číslo (číslo pojistné události – PU) a tým likvidátorů ji dostane k vyřešení. O přiděleném čísle pojistné události vás ihned informujeme.
- Přidělený likvidátor si nejdříve prostuduje všechny dokumenty obsažené ve spisu a telefonicky vás kontaktuje.
- Při prvním kontaktu likvidátor zjistí aktuální stav škod, případně zajistí prohlídku technikem. Dále vás pak bude informovat o následujícím postupu řešení vaší události.
- Likvidátor pojistnou událost vyhodnotí a vyžádá si potřebné dokumenty nutné k šetření.
Jaké dokumenty je potřeba dodat?
- soupis poškozených, zničených nebo odcizených věcí s uvedením ceny a stáří (on-line formulář a vzor pro MS Excel naleznete na webových stránkách pojišťovny Kooperativa nebo ČPP)
- pořizovací doklady k poškozeným, zničeným nebo odcizeným věcem
- faktury za opravu poškozených věcí – rozpis materiálu a provedených prací
- relace Policie ČR
- fotodokumentace
- případně čestné prohlášení
Pracovník likvidace může požadovat i další doklady. O všem vás likvidátor informuje písemně nebo osobně.
Prohlídka technikem
Při rozsáhlejších škodách je nutné, aby poškozený majetek prohlédl také technik, který si s vámi domluví termín prohlídky. Prohlídku je v určitých případech možné provést vzdáleně prostřednictvím asistovaného videohovoru - tzv. videoprohlídka.
Videoprohlídka se provádí formou asistovaného videohovoru. K jejímu provedení je třeba mít chytrý mobilní telefon s připojením k internetu. Do telefonu se neinstaluje žádná aplikace. Technik Global Expert Vám zašle odkaz, po jehož otevření v prohlížeči dojde k navázání videohovoru s technikem. Ten Vám bude předávat pokyny co dělat a bude pořizovat fotodokumentaci. Technik nemá přístup k datům ve Vašem telefonu, může s Vami pouze komunikovat a pořizovat snímky toho, na co namíříte objektiv Vašeho telefonu. Po ukončení videohovoru nemá žádný přístup do Vašeho telefonu a nemůže dojít k narušení Vašeho soukromí. Využití videoprohlídky je tak pro Vás maximálně bezpečné a pohodlné.
Úlohou technika je zajistit technickou podporu likvidace, prohlédnout místo škody, řádně zdokumentovat a popsat příčiny a rozsah škod, případně provést výpočet.
V případě dodatečného zjištění většího rozsahu škod, než zjistil a popsal technik při prohlídce, telefonicky kontaktujte pracovníky pojišťovny na lince Kooperativy 957 105 105 nebo ČPP 957 444 555.
Shromáždění podkladů
Likvidátor je s vámi celou dobu v kontaktu a informuje vás o průběhu likvidace. Poté, co jsou všechny podklady pohromadě a likvidátor je vyhodnotí jako dostatečné pro rozhodnutí o likvidnosti, ukončí šetření pojistné události.
Ukončení šetření pojistné události
Likvidátor je povinen po ukončení šetření do 15 dnů rozhodnout o pojistné události, sdělit výsledek svého šetření pojištěnému a v případě likvidnosti vyplatit pojistné plnění.
Výplata pojistného plnění
Likvidátor vám odešle pojistné plnění, a to podle vašich instrukcí buď na bankovní účet, nebo poštovní poukázkou